Zapytanie + odpowiedź dot. odśnieżania przystanków autobusowych.

Interwencja kierowców PKM Gliwice

 Kierowcy autobusów miejskich zwrócili się do mnie z prośbą o pomoc w doprowadzeniu do odśnieżania przystanków autobusowych. Poniżej prezentuję treść e-mailowego zapytania w tej sprawie do I Zastępcy Prezydenta Miasta.

Dzień dobry.

    W związku z interwencją kierowców autobusów PKM, dot. nieodśnieżonych przystanków autobusowych w Gliwicach - zwracam się z prośbą o wyjaśnienie sprawy i doprowadzenie do sytuacji, w której przystanki autobusowe będą odśnieżane przez odpowiednie służby. Zadaję również pytanie - kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie przystanków? Poniżej przesyłam e-maila z interwencją oraz dołączam zdjęcia, przesłane przez kierowców. W związku z obfitymi opadami śniegu sprawę proszę potraktować jako pilną.

 

                                                   Z poważaniem - Krzysztof Kleczka

 

"Dzień dobry! Nazywam się ............ i jestem kierowcą w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Gliwicach. Od kilku dni mamy za oknem piękną zimę z obfitymi opadami śniegu. Służby miejskie mają ręce pełne pracy, związanej z odśnieżaniem miejskich ulic i chodników.

Jednak jest pewien problem, o którym trzeba głośno powiedzieć. Są to zatoki autobusowe, które notorycznie omijane są przez wszelaki "antyśniegowy" sprzęt. W efekcie autobusy mają poważne problemy z prawidłową obsługą przystanków. Kierowcy wjeżdżają do połowy albo wcale, gdyż warstwa śniegu (plus to co zostaje po przejeździe pługu) niejednokrotnie jest większa od prześwitu autobusu. Pasażerowie wyskakują wprost na zmrożone zaspy, co nie jest zbyt bezpieczne.

Zdarzają się także sytuacje, w których kierowcy wjeżdżają do zatoki przystankowej, ale nie mogą już z niej wyjechać. Jeden z naszych kolegów interweniował w tej sprawie w Zarządzie Dróg Miejskich w Gliwicach oraz u radnego................., jednak do tej pory nie otrzymał żadnej odpowiedzi, że o reakcji nie wspomnę. Należy tutaj wspomnieć, że na stronie internetowej ZDMu można znaleźć numery telefonów do koordynatora tzw. "Akcji zima", pana ............... oraz jego zastępcy, pana............... Wszelkie próby kontaktu z tymi osobami spełzły na niczym, bowiem telefony są albo zajęte, albo wyłączone.

 

W związku z cała tą sytuacją postanowiłem wraz z kolegami kierowcami doprowadzić do stanu używalności jeden z najbardziej zaniedbanych pod kątem odśnieżania przystanków, mianowicie "Ostropa Wieża Ciśnień".

Spotkaliśmy się w czwórkę i za pomocą śnieżnych szufli i szpadli odkopaliśmy wspomniany przystanek. Bez użycia żadnej maszyny i ciężkiego sprzętu, polegając tylko na własnych rękach, w dwie godziny zrobiliśmy coś, czego służby miejskie nie potrafiły załatwić przez cztery dni.

Przysłużyliśmy się wszystkim - naszym kolegom, nam samym i oczywiście pasażerom, ponieważ po naszej interwencji autobusy zaczęły normalnie korzystać z zatoki, a użytkownicy komunikacji miejskiej mogli opuszczać pojazdy bez ryzyka doznania urazu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że najwyraźniej sytuacją nie jest zainteresowany także pan .........., który dostał się do Rady Miasta między innymi dzięki głosom mieszkańców Ostropy. Podkreślam, że zajęliśmy się tylko jedną zatoką, natomiast w tej dzielnicy każdy, podkreślam - każdy przystanek posiadający zatokę wygląda tak samo.

 

Chcielibyśmy naszą spontaniczną akcją pokazać służbom miejskim, że odśnieżanie zatok autobusowych jest rzeczą wykonalną, a jeśli brakuje sprzętu to można wysłać ludzi. Niestety jest sprawą delikatnie żenującą, że kierowcy autobusów komunikacji miejskiej muszą ułatwiać sobie pracę w taki sposób. Naszej czwórce zajęło to dwie godziny, większa liczba rąk upora się z taką pracą szybciej. Liczymy na mobilizację w szeregach osób odpowiedzialnych za sprawy związane z utrzymaniem przejezdności dróg naszego miasta, ponieważ przystanków wyłączonych z prawidłowej obsługi przez zalegającą w zatokach grubą warstwę śniegu jest naprawdę dużo.

 

W załącznikach zdjęcia z akcji.

 

 

Osoby, które wzięły udział w odśnieżaniu przystanku: .............,..............,.............,...........

 

Opis zdjęć:

01 - przystanek "Ostropa Wieża Ciśnień" z perspektywy kierowcy autobusu miejskiego (9 lutego rano);

02 - obsługa przystanku "Ostropa Wieża Ciśnień" (9 lutego rano); 03, 04 - przystanek "Ostropa Wieża Ciśnień" przed rozpoczęciem prac (11 lutego, godz. 13:30);

05 - prace przy przystosowywaniu przystanku "Ostropa Wieża Ciśnień" do prawidłowej obsługi (11 lutego, godz. 15:00);

06 - kierowcy PKM Gliwice podczas pracy na przystanku "Ostropa Wieża Ciśnień" (11 lutego, godz. 15:30), Od lewej - Tomasz Wojciechowski, Piotr Grab, Marcin Wójcik, Grzegorz Tabor;

07 - efekt naszej pracy - przystanek "Ostropa Wieża Ciśnień" dostosowany do prawidłowej obsługi (11 lutego, godz. 16:00);

08 - przystanek "Ostropa Poczta" (stan na 11 lutego);

09 - przystanek "Ostropa Cegielnia" (stan na 11 lutego);"

 

Pliki do pobrania:

Odpowiedź na zapytanie dot. odśnieżania przystanków autobusowych.pdf

Galeria:

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Kliknij zgadzam się.